Podatek dochodowy | 1 stycznia - 31 grudnia 2017 | 1 stycznia - 31 grudnia 2016 (przekształcone) |
---|
Zysk brutto (skonsolidowany) | 5 526 | 2 988 |
---|
Stawka CIT (lub zakres stawek CIT) właściwa dla kraju siedziby jednostki dominującej (w %) | 19% | 19% |
---|
Podatek dochodowy jaki zostałby skalkulowany jako iloczyn zysku księgowego brutto jednostek i stawki CIT właściwej dla kraju siedziby jednostki dominującej | 1 050 | 568 |
---|
Różnice pomiędzy podatkiem dochodowym skalkulowanym powyżej a podatkiem dochodowym wykazanym w rachunku zysków i strat: | 243 | 46 |
---|
- podatek od instytucji finansowych | 156 | 75 |
---|
- zysk z tytułu okazyjnego nabycia Podstawowej Działalności Banku BPH | - | (88) |
---|
- rezerwy na należności kredytowe w części nie pokrytej podatkiem odroczonym | (7) | 26 |
---|
- wycena aktywów finansowych | 55 | (58) |
---|
- utworzenie/rozwiązanie odpisów na należności niezaliczone do kosztów uzyskania przychodów | 39 | 37 |
---|
- utworzenie / rozwiązanie pozostałych rezerw i odpisów na aktywa, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów | 28 | 19 |
---|
- opłata ostrożnościowa na rzecz BFG | 19 | 5 |
---|
- zmiana prawa podatkowego na Łotwie | (9) | - |
---|
- różnice wynikające z odmiennych stawek podatkowych | (3) | (3) |
---|
- opodatkowanie działalności ubezpieczeniowej na Ukrainie | 6 | 4 |
---|
- straty podatkowe | 6 | - |
---|
- odpisy na PFRON | 4 | 2 |
---|
- dywidendy | (2) | - |
---|
- amortyzacja | 2 | 1 |
---|
- pozostałe zwiększenia, zaniechania, zwolnienia, odliczenia i obniżki podatku | (51) | 26 |
---|
Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat | 1 293 | 614 |
---|
Łączna kwota podatku bieżącego i odroczonego | 1 stycznia - 31 grudnia 2017 | 1 stycznia - 31 grudnia 2016 |
---|
1. Ujętego w rachunku zysków i strat, w tym: | 1 293 | 614 |
---|
- podatek bieżący | 1 353 | 787 |
---|
- podatek odroczony | (60) | (173) |
---|
2. Ujętego w innych całkowitych dochodach, w tym: | 31 | (39) |
---|
- podatek odroczony | 31 | (39) |
---|
Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, fizycznych czy składek na ubezpieczenia społeczne podlegają stosunkowo częstym zmianom. Obowiązujące przepisy zawierają również niejasności, które powodują różnice w opiniach co do interpretacji prawnej przepisów podatkowych zarówno między organami państwowymi, jak i między organami państwowymi i przedsiębiorstwami. Rozliczenia podatkowe oraz inne (na przykład celne czy dewizowe) mogą być przedmiotem kontroli organów, które uprawnione są do nakładania wysokich kar, a ustalone w wyniku kontroli dodatkowe kwoty zobowiązań muszą zostać wpłacone wraz z wysokimi odsetkami. Zjawiska te powodują, że ryzyko podatkowe w Polsce i Ukrainie jest wyższe, niż istniejące w krajach o bardziej rozwiniętym systemie podatkowym. W Polsce rozliczenia podatkowe mogą zostać poddane kontroli przez okres pięciu lat. W efekcie kwoty wykazane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym mogą ulec zmianie w późniejszym terminie po ostatecznym ustaleniu ich wysokości przez organy skarbowe.